Friday, March 5, 2010

Shwe Amyu Tay magazine 03

ေရႊအျမဳေတ

၀တ္လဲေတာ္ ပုဆိုးနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္

Written by ေမာင္သန္းေဆြ (ထား၀ယ္)
Monday, 30 November 2009 11:00

ဆရာမ ခင္ခင္ထူး၏ “၀တ္လဲေတာ္ ေရႊပုဆိုး၊ တန္းထိုးလို႔ႀကိဳမယ္” ၀တၳဳရွည္ႀကီးကို ၂၀၀၄ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလဆန္းတြင္ မေဟသီ မဂၢဇင္း၌ ကြၽန္ေတာ္ စ၍ဖတ္ခဲ့ရသသည္ဟု ထင္ပါသည္။ တစ္ႏွစ္နီးပါး ေစာင့္၍ ဖတ္ခဲ့ရေသာ ၀တၳဳရွည္ႀကီး ျဖစ္၏။ ဆရာမ ခင္ခင္ထူး၏ အညာေက်းလက္ အေျခခံ ၀တၳဳမ်ားကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ပရိသတ္မ်ားထဲတြင္ ကြၽန္ေတာ္လည္း ပါသည္။ ဆရာမ ၀တၳဳမ်ားထဲတြင္ အညာရနံ႔ သင္းေနသည္။ အညာ၏ အရိပ္မ်ားကိုလည္း ျမင္ေနရ၏။ အညာ၏ အေငြ႕အသက္ မ်ားကိုလည္း ပံုဖမ္းၾကည့္၍ ရသည္။ကြၽန္ေတာ္ ငယ္စဥ္က အညာတြင္ ေနခဲ့ရေသာေၾကာင့္ အညာအစာႏွင့္ အညာအထာကို ကြၽန္ေတာ္ ရင္းႏွီးၿပီး ျဖစ္သည္။ “၀တ္လဲေတာ္ေရႊပုဆိုး၊ တန္းထိုးလို႔ႀကိဳမယ္” ၀တၳဳအေျခခံရာ ေဒသျဖစ္သည့္ ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ၾကားရွိ ကြၽန္း ၁၂ ရြာကို ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္ဖူးသည္။ ကိုႀကီးေက်ာ္ နတ္နန္းရွိရာ ထန္းေတာကူနီရြာသို႔ ကြၽန္း ၁၂ ရြာမွ အခ်ဳိ႕ေသာ ရြာမ်ားကို ျဖတ္ၿပီး သြားဖူးသည္။

ဤလမ္းကို ေျမေတာ္လမ္းဟု ေခၚၾကသည္ ထင္ပါသည္။ ဆရာမ ခင္ခင္ထူးသည္ သူ၏ႀကီးေတာ္ရွိရာ ဧရာ၀တီျမစ္ဆိပ္ ကမ္းရြာ တစ္ရြာျဖစ္သည့္ ေျမေတာ္ရြာ၏ အေနာက္ေျမာက္ ယြန္းယြန္းရွိ ျဖံဳဘူးရြာကို ကိုႀကီးေက်ာ္နတ္ပဲြ က်င္းပသည့္ တေပါင္းလတိုင္း၊ မိသားစုႏွင့္ သြားေလ့ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုေၾကာင့္ ျဖံဳဘူးရြာ၊ ေက်ာက္ဖူးရြာ၊ မီးေလာင္ကြၽန္းရြာ၊ ထန္းေတာရြာ၊ ခ်င္းယားရြာစသည့္ ကြၽန္း ၁၂ ရြာ၏ အညာေက်းလက္ ႐ႈခင္းမ်ားကို အ႐ုိးအသားထဲ စဲြေနေအာင္ ခံစားခဲ့ဖူး၏။

ထိုေၾကာင့္ ျဖံဳဘူးရြာကို အေျခတည္ကာ သူ၏ ဇာတ္အိမ္ကို တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တေပါင္းလတြင္ က်င္းပေသာ ကိုႀကီးေက်ာ္ နတ္ပဲြ ရွိရာသို႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ကုန္းလမ္း၊ ေရလမ္းမ်ားမွ သြားႏုိင္သည္။ အထက္အညာမွ သြားသူမ်ား သည္ ေရစႀကိဳဘက္မွ ပခန္းႀကီးသို႔ ဆင္းလာကာ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ကူး၍ လာသည္လည္း ရွိ၏။ ေရစႀကိဳမွ ေရလမ္းျဖင့္ ထန္းေတာရြာ အေရာက္လာ ၾကသည္လည္း ရွိ၏။ ရန္ကုန္မွ လူမ်ားကမူ မီးရထားျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ ကားလမ္း ျဖင့္ျဖစ္ေစ ျမင္းျခံသို႔ လာၾကကာ ျမင္းျခံမွ ဧရာ၀တီျမစ္ ဆိပ္သို႔ ဆင္း၍ ေမာ္ေတာ္ျဖင့္ သြားၾကသူမ်ားလည္း ရွိ၏။ (ဤလမ္းတြင္ ျမင္းလွည္းျဖင့္ ျမစ္ဆိပ္သို႔ ဆင္းရာ၌ လမ္းၾကမ္းလွ ဆိုးလွသျဖင့္ အေတာ္ ဒဏ္ခံၾကရသည္။) ျမင္းျခံမွ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ကူး၍ ေျမေတာ္ သူမ်ားသည္ ပခန္းနန္းသို႔ပါ တစ္ပါတည္း လိုက္၍ ခစားၾကသည္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အုပ္စုသည္ တစ္ႏွစ္ေသာ တေပါင္းလတြင္ မႏၲေလးေရာက္ ေနသျဖင့္ ေတာင္ျပံဳးစစ္ျပန္ပဲြကို ၀င္ႏႊဲ ၾက၏။ ထိုကမွ ပခန္းသြားမည့္သူမ်ား ႏွင့္ အဖဲြ႕က်ကာ ပခန္းလိုက္ရန္အေျခအ ေနေပးလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္မႏၲေလး မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေပါင္းၿပီး ပခန္းသို႔သြား ခဲ့ၾကသည္။ နံနက္ ငါးနာရီကတည္းက ထြက္ခဲ့ၾကေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုသည္ ကူမဲတြင္ နံနက္စာ ၀င္စားၾကသည္။ ျမင္းျခံသို႔ ကိုးနာရီ ထိုးခါနီးမွ ေရာက္၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုထဲမွ အန္တီေလးဟု ေခၚသည့္ ေဒၚျမၾကည္(ပဲြထိုင္)၏ အသိျဖစ္ေသာ ျမင္းျခံမွ ဆီစက္ ပိုင္ရွင္ အိမ္တြင္ စတည္းခ်သည္။ ထိုအိမ္၌ပင္ ၁၀ နာရီခြဲခန္႔၌ ေန႔လယ္စာ ထမင္းစားၾကျပန္၏။ ျမင္းျခံမွ ေမာ္ေတာ္ဆိပ္သို႔ သြားမည့္လမ္းသည္ အလြန္ ဆိုးသည္ဟု သိရသျဖင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ကို ေမာ္ေတာ္ျဖင့္ ကူးၿပီး ကြၽန္း ၁၂ ရြာကို ျဖတ္ကာ ေျမေတာ္လမ္းမွ လွည္းငွား သြားၾကရန္ စီစဥ္ရသည္။

ပထမဆံုး ျမင္း လွည္းမ်ားျဖင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ဆိပ္သို႔ ဆင္းရ၏။ ထိုမွ ေမာ္ေတာ္ျဖင့္တစ္ဖက္ ကမ္းသို႔ ဧရာ၀တီျမစ္ကိုျဖတ္ၿပီး ကူးရ သည္။ တေပါင္းလ ျဖစ္၍ ျမစ္အတြင္း၌ ေသာင္ထြန္းေနသျဖင့္ ေမာ္ေတာ္က ေရေၾကာင္းရွာၿပီး သြားေနရသည္။ ၁၂ နာရီခန္႔မွ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ေရာက္၏။ လွည္းမ်ားငွားရန္ အဆင္သင့္ ရွိေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လွည္း ၂ စီးျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ေျမေတာ္လမ္းမွ ပခန္းနန္းသို႔ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။

လွည္းမွာ ေပါင္းမိုးႏွင့္ ျဖစ္သျဖင့္ ေနပူသက္သာပါသည္။ လမ္းခရီး တစ္ေလွ်ာက္ ေျမပဲခင္း၊ ႏွမ္းခင္း၊ ေနၾကာ ခင္း၊ ေဆးခင္းမ်ားကို ျဖတ္ရင္း လွည္း တအီအီ စီးရသည့္ အရသာကို ကြၽန္ေတာ္၏ မိသားစုက အသစ္အဆန္း ျဖစ္ေနေလသည္။

ကြၽန္ေတာ္၏ဇနီးႏွင့္ အငယ္ဆံုးသမီး ကိုးႏွစ္အရြယ္ႏွင့္ သားေထြး ခုႏွစ္ႏွစ္ အရြယ္တို႔လည္း ဤခရီးတြင္ ပါလာရာ အလြန္ ေပ်ာ္ေနၾကသည္။ လွည္းေပၚမွ ေျမပဲခင္း၊ ႏွမ္းခင္း၊ ေနၾကာခင္း၊ ေဆးခင္းမ်ားၾကားထဲသို႔ ဆင္းေျပးသျဖင့္ အညာ၌ ေႁမြေပါသည္ကို သိေသာေၾကာင့္ လွည္းရပ္ၿပီး ခဏခဏ ျပန္ေခၚေနရသည္။ လမ္းခရီးရွိ ရြာမ်ားသို႔ လွည္း၀င္ေလတုိင္း နတ္ပင့္သံ၊ နတ္ ခ်င္းသံ၊ နတ္ဒုိးသံတို႔ စပီကာႏွင့္ ဖြင့္ထားသည္ကို ၾကားေနရသည္။ ရြာမ်ားထဲ၌ သစ္ပင္ရိပ္ ေကာင္းသျဖင့္ ေအးျမေနသည္။ ရြာတိုင္း၌ ဆီးယိုေကြၽးသူ၊ လက္ဖက္ထုပ္ ကမ္းသူမ်ားႏွင့္ ၾကံဳရသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဆရာမခင္ခင္ထူး ေရးသည့္ ၀တၳဳထဲမွ ခင္ေႏွာင္းတို႔ နတ္ပဲြသြားလမ္း အေၾကာင္းကို ဖတ္ၿပီး မ်က္စိထဲ၌ ျမင္ေယာင္လာပါသည္။ ထိုေၾကာင့္လည္း ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္သျဖင့္ ဆရာမ၏ “၀တ္လဲေတာ္ေရႊပုဆိုး၊ တန္းထိုးလို႔ႀကိဳမယ္”ကို ဖတ္၍ အရသာေတြ႕ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
မေဟသီ မဂၢဇင္းတြင္ ထို၀တၳဳႀကီးကို ဖတ္ၿပီးေနာက္ မႏၲေလး အေရာက္တြင္ ဆရာမခင္ခင္ထူး အိမ္သို႔ ေရာက္ရာ ဤ၀တၳဳအေၾကာင္းကို စကားစပ္မိ ၾကသည္။

“ဒီ၀တၳဳက တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ ပါ ဆရာ”

“ဟုတ္လား”

“ကြၽန္မ အစ္မ၀မ္းကဲြရဲ႕ တကယ္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကို အေျခခံၿပီး ေရးထားတာ”

ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာမ ခင္ခင္ထူး၏ ေျပာစကားအရ သည္၀တၳဳႀကီးကို ပို၍ စိတ္၀င္စားသြားသည္။ ၂၀၀၅ ခု၊ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ဤ၀တၳဳကို လံုးခ်င္း ထုတ္သျဖင့္ ဆရာမထံမွ ေမတၱာ လက္ေဆာင္ရခဲ့သည္။ တစ္ထုိင္တည္း အၿပီး ဖတ္လိုက္၏။ ၀တၳဳ အဆံုးတြင္...
“ကြၽန္မ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ား ရွိရာ ျဖံဳဘူးရြာ၊ ထန္းေတာရြာ အပါအ၀င္ ကြၽန္း ၁၂ ရြာႏွင့္ ကုိႀကီးေက်ာ္ နတ္ပဲြသြား ႐ုိးရာဓေလ့ကို အေျခခံ၍ ေရးဖဲြ႕ ေသာ ကြၽန္မ၏ စိတ္ကူးျဖင့္ တည္ေဆာက္သည့္ ခံစားမႈ ၀တၳဳရွည္ တစ္ပုဒ္သာ ျဖစ္ပါသည္”
ဟုေရးထားသည္ကို ဖတ္လုိက္ ရ၏။

ဆရာမက တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္ ဟူ၍ ကြၽန္ေတာ့္အား ေျပာဖူးသည္။ ယခု သူေရးထားသည္က စိတ္ကူးယဥ္ ၀တၳဳ တစ္ပုဒ္သာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ဆရာမကို သည္ကိစၥေမးမွ ျဖစ္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္ လဆန္းတြင္ မႏၲေလးသို႔ ေရာက္စဥ္က ဆရာေန၀င္းျမင့္ႏွင့္ ဆရာမခင္ခင္ထူူး တို႔အိမ္သုိ႔ ၆ ရက္ေန႔ လာခဲ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဖုန္းဆက္ထားသည္။ ထုိေန႔က သူတို႔ အိမ္ေရာက္ေသာ အခါ သူတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံက ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္ ဆီးႀကိဳေနၾက သည္။

“ဆရာမေရ.. ဆရာမရဲ႕ ၀တ္လဲေတာ္ေရႊပုဆိုး ၀တၳဳအဆံုးမွာ စိတ္ကူးယဥ္ ၀တၳဳသက္သက္လို႔ ေရးထားတာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ အရင္တစ္ခါေတြ႔ တုန္းက ဆရာမပဲ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ လို႔ေျပာခဲ့တယ္ မဟုတ္လား”

“ဟုတ္တယ္ ဆရာ၊ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ၀တၳဳထဲက တကယ့္ ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ ေဆြမ်ဳိးေတြ ရွိေသးေတာ့ လံုးခ်င္း စာအုပ္အဆံုးမွာ စိတ္ကူးယဥ္ သက္သက္လို႔ ေရးလုိက္ရတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီ၀တၳဳဟာ ျဖံဳဘူးမွာ ျဖစ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး၊ ကြၽန္မတို႔ ဇာတိရြာ ဥဒယမွာ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာ၊ အဲဒါကို ပခန္း နတ္ပဲြေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ေရးခ်င္လို႔ ကြၽန္း ၁၂ ရြာထဲ ကြၽန္မငယ္ငယ္က က်င္လည္ခဲ့တဲ့ ျဖံဳဘူးရြာကို ေျပာင္းၿပီး ဇာတ္အိမ္ တည္ေဆာက္လိုက တာပါ”

“ေၾသာ္..ဒီလိုလား၊ ဆက္ေျပာပါ ဦး”

“ဥဒယရြာမွာ ကြၽန္မနဲ႔ ညီအစ္မ ၀မ္းကဲြေတြ ေတာ္တဲ့ မႀကီးခ်စ္၊ မႀကီး ႏွစ္၊ မႀကီးသစ္ရယ္လို႔ ညီအစ္မ သံုးေယာက္ရွိတယ္။ သူတို႔ နာမည္ရင္းေတြ က ခ်စ္ခ်စ္၊ ႏွစ္ႏွစ္နဲ႔ သစ္သစ္ပါ၊ မႀကီးခ်စ္နဲ႔ မႀကီးႏွစ္တို႔က အိမ္ေထာင္ က်ၿပီး တျခားရြာကို ေသွ်ာင္ေနာက္ ဆံထံုးပါ လိုက္သြားၾကရတယ္။ မႀကီး သစ္တစ္ေယာက္ပဲ က်န္ခဲ့တယ္။”

“ဒါျဖင့္ သစ္သစ္ကို ခင္ေႏွာင္း လုပ္လုိက္တာေပါ့ေလ”

“ဟုတ္တယ္ဆရာ၊ မႀကီးသစ္က သိပ္ေခ်ာတာ၊ သူေခ်ာပံုကေလးက ျပန္႔ ျပန္႔ျပဴးျပဴးနဲ႔ ၀ုိင္း၀ုိင္းစက္စက္ ေခ်ာတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး၊ မ်က္ႏွာလံုးလံုးက ေလးနဲ႔ ႏွာတံကေလးက ခြၽန္ခြၽန္ကေလး ပါ၊ အသားကလည္း မျဖဴေပမယ့္ မမည္းဘူး၊ အညာသူပံု မေပါက္ဘူး”

“ဒီလိုဆိုရင္ ကိုက်ီးညိဳ အမည္က အျပင္မွာ ဘယ္လိုေခၚလဲ”

ဆရာမခင္ခင္ထူးသည္ ကိုက်ီးညိဳ၏ အမည္မွန္ကို အေတာ္ စဥ္းစားေနရ သည္။ ၿပီးမွ စဥ္းစား၍ရသြားသျဖင့္ အားရပါးရ ျပံဳးၿပီး...
“ကိုဖိုးေအးလို႔ ေခၚတယ္ ဆရာ၊ သူက မႀကီးသစ္တို႔ အိမ္မွာ စာရင္းငွား လာလုပ္ရတာကိုး၊ မႀကီးသစ္ကလည္း အငယ္ဆံုးဆိုေပမယ့္ အိမ္မွာ သူတစ္ ေယာက္တည္း က်န္ေတာ့ ယာကိစၥ၊ ကိုင္းကိစၥေတြကို သူပဲ ဦးစီးရတာေလ၊ ကိုဖိုးေအးနဲ႔က စာရင္းငွားဆိုေတာ့ ဘာပဲ လုပ္လုပ္ မႀကီးသစ္ကို ျပန္ေျပာရတယ္၊ မႀကီးသစ္ညႊန္တာ၊ ခုိင္းတာကိုပဲ လုပ္ရတယ္။ ဒီေတာ့ အေနနီးသြားၿပီး ျဖစ္သြားၾကတာပါ ဆရာ”

“ဒီေတာ့ မိဘေတြက သိသြားၿပီး စာရင္းငွားနဲ႔မို႔ သေဘာမတူဘူးေပါ့”

“ဟုတ္တယ္ ဆရာ၊ ၀တၳဳထဲက အတုိင္းပဲ သေဘာ မတူလို႔ ဥဒယကေန ၿပီး ျမင္းျခံကို ပုိ႔လုိက္တာ၊ ဒီတုန္းက ကြၽန္မတို႔ မိသားစုက ျမင္းျခံမွာ ေနတယ္ေလ၊ ကြၽန္မက ငယ္ငယ္ပဲ ရွိပါေသးတယ္၊ ျမင္းျခံနဲ႔ ဥဒယဟာ ၇ တုိင္ပဲ ေ၀းတယ္”

“၇ တုိင္ဆိုတာ မုိင္နဲ႔တြက္ရင္ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ”

“၁ တုိင္ကို ၂ မိုင္ႏႈန္းနဲ႔ တြက္ရင္ ၁၄ မုိင္ေပါ့ ဆရာ၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတုန္းက ႐ုိးလုိက္ၾကပံုပဲေျပာရမလား၊ အ လိုက္ၾကပံုပဲ ေျပာရမလားပဲ၊ ကိုဖိုးေအး ဟာ ျမင္းျခံကို မလုိက္လာတတ္ဘူး၊ မ ႀကီးသစ္ကလည္း ဥဒယကို မျပန္တတ္ဘူး။ မျပန္ရဲတာလည္း ပါမွာေပါ့ေလ၊ သူတို႔ ၂ ေယာက္ကိုခ်စ္ျခင္းခဲြလုိက္ၿပီ ဆိုတာ သိေနတယ္၊ ကြၽန္မတို႔အိမ္မွာ တပိန္ပိန္ တလိမ္လိမ္ေပါ့၊ ကိုဖိုးေအးက ေတာ့ ခြဲလိုက္ၿပီဆိုတာကို သူ႔ရြာျပန္ လႊတ္လိုက္မွ ရိပ္မိတာ”

“၀တၳဳထဲမွာေတာ့ ခင္ေႏွာင္းကို ရန္ကုန္ ပို႔လုိက္တယ္ မဟုတ္လား”

“ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ၊ အခုေခတ္ အေနနဲ႔ ၾကည့္ရင္ ျမင္းျခံ ပို႔လုိက္တာ၊ ျမင္းျခံကေန ဥဒယကို မျပန္ႏုိင္တာ ဥဒယကေန ျမင္းျခံကို မလုိက္လာႏုိင္တာေတြ ဆိုၿပီး ေရးရင္ ယုတၱိ မရွိဘဲ ျဖစ္ေနတယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ခုေခတ္ စာဖတ္ပရိသတ္ ဖတ္ရတာ ယုတၱိရွိေအာင္ ျမင္းျခံအစား ရန္ကုန္လို႔ လုပ္ရတယ္”

“ကိုဖုိးေအးက တကယ္ပဲ ေသသြားလား”

“တကယ္ပဲ ေသသြားတယ္ ဆရာ၊ လြမ္းဖ်ား လြမ္းနာက်ၿပီး အစာ အာဟာရ မ၀င္ဘဲ လံုးပါးပါးၿပီး ဆံုးသြားတာ”

“သစ္သစ္ကေရာ၊ ၀တၳဳထဲက ခင္ေႏွာင္းအတုိင္း ျပန္လာမွ သိရတာေပါ့”

“ဟုတ္တယ္၊ ဥဒယ ျပန္ေရာက္မွ ကိုဖိုးေအး ဆံုးေၾကာင္း သိရတာ၊ ကြၽန္မကို အစ္မေတြက ျပန္ေျပာလို႔ သိရတာက မႀကီးသစ္ ကိုဖိုးေအးဆံုး ေၾကာင္း သိရေတာ့ ငိုလည္း မငိုဘူးတဲ့၊ သူ႔မိဘကိုလည္း အျပစ္မတင္ဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို သေဘာ မတူတာ သဘာ၀ က်ပါတယ္လို႔ေတာင္ ေျပာလုိက္ေသးသတဲ့”

“အခု သစ္သစ္ ရွိေသးလား”

“ဘယ္ရွိေတာ့မလဲ ဆရာရယ္၊ ကိုဖိုးေအး ဆံုးတာ သိရၿပီး တပိန္ပိန္ တလိမ္လိမ္နဲ႔ ရင္ထဲက သူ႔ခံစားမႈကို တစ္ေယာက္ထဲ ႀကိတ္ခံရွာတယ္၊ သူတို႔ အိမ္မွာက လယ္ယာကိုင္းကြၽန္း လုပ္ေနတယ္ ဆိုေတာ့၊ အင္ဒရင္း ပိုးသတ္ေဆး ရွိတာကိုး၊ ဒီေတာ့ အိမ္ေပၚမွာ သူတစ္ေယာက္တည္း ရွိတုန္း အင္ဒရင္းေတြ ေသာက္လိုက္တာတဲ့။ ဆံုးဆံုးခ်င္းေတာင္ မသိၾကဘူး၊ ေနာက္မွ အိမ္ေပၚ တက္သြားလို႔ မႀကီးသစ္ ဆံုးေနတာ ျမင္ ၾကရတယ္ ဆိုပါတယ္”

“ေၾသာ္...တကယ္ပဲ ရင္နာစရာ အျဖစ္ပဲ၊ ႐ုိမီယိုနဲ႔ ဂ်ဴးလိယက္ ဇာတ္လမ္းလိုပါလား”

“သူတို႔ ဆံုးၿပီးသြားတဲ့ေနာက္ တစ္ခုေတာ့ ေကာင္းသြားတယ္ ဆရာ၊ ကြၽန္မတို႔ရြာမွာ သူတို႔ ကိစၥျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေၾကကဲြ သြားၾကရၿပီး လူတန္း စားခဲြတဲ့ကိစၥ၊ အဆင့္အတန္းမတူလို႔ မယူရတဲ့ ကိစၥေတြ ပေပ်ာက္သြားတယ္”

“သူတို႔ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းဟာ ဥဒယရြာမွာ စံနမူနာျဖစ္သြားလို႔၊ ခ်စ္စံနမူလို႔ေတာင္ အမည္ ေပးရမလိုျဖစ္ေနၿပီ”

ကြၽန္ေတာ္၏ စကားေၾကာင့္ ဆရာ ေန၀င္းျမင့္ေရာ၊ ဆရာမ ခင္ခင္ထူးပါ သေဘာက်ၿပီး ရယ္ေနၾကသည္။ အျပင္က တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္တြင္ အဓိက ဇာတ္ေကာင္ မင္းသားေရာ၊ မင္းသမီးပါ ေသၾကရသျဖင့္ အလြန္ ဇာတ္နာပါသည္။ သို႔ေသာ္ ၀တၳဳထဲတြင္ ခင္ေႏွာင္းက သူ႔ကိုယ္သူ သတ္မေသပါ။ ဆရာမ ခင္ခင္ထူးက ခင္ေႏွာင္းကို မသတ္လိုက္ပါ။ ႐ုပ္ရွင္ထဲတြင္ ဆိုလွ်င္ ဇာတ္သိမ္းခန္း၌ မင္းသားေရာ၊ မင္းသမီးပါ မေပါင္းၾကရ၍ ပရိသတ္ မႀကိဳက္မည္စိုး ေသာေၾကာင့္ မင္းသမီးကို ရွင္ခုိင္းလိုက္သည္ဆိုက ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိသည္။ ၀တၳဳထဲတြင္မူ မင္းသမီးကို ေသခိုင္းလိုက္၍ ရသည္။ ဆရာမခင္ခင္ထူး ဘာေၾကာင့္ ခင္ေႏွာင္းကို ရွင္ခုိင္းလုိက္သည္ကို ကြၽန္ေတာ္ ေမးမၾကည့္ခဲ့ပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ ဘာသာ ကြၽန္ေတာ္ေတြးၾကည့္မိသည္။

ဆရာမက ထန္းေတာကူနီ နန္းမွ ကိုႀကီးေက်ာ္ပဲြကို အေျခ ခံထားသျဖင့္ ခင္ေႏွာင္းကို ေနာင္ႏွစ္ကိုႀကီးေက်ာ္ပဲြသို႔ တစ္ဖန္ႏႊဲေစသည္၊ သို႔မွ ကိုက်ီးညိဳ ေဆြး ပံုမ်ားကို သူသိရၿပီး ကိုက်ီးညိဳ၏ မိခင္ထံ သြားေစလုိက္ေသးသည္။ မိခင္၏ ေျပာျပခ်က္မ်ားအရ ခင္ေႏွာင္းပို၍ ေဆြးရသည္။ ခင္ေႏွာင္းႏွင့္ အတူ စာဖတ္ပရိသတ္လည္း ပို၍ ေဆြးၾကရ သည္။ ဤသည္က ဆရာမ၏ အတတ္ဟုပင္ ဆိုခ်င္ပါသည္။

“ခင္ေႏွာင္း ေခါင္းက သရဖီပန္း ကံုးကေလးကို အသာအယာ ရစ္ေျဖယူ လိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ အသာယာနမ္း လိုက္မိပါ၏။ သရဖီပန္းကေလးမွာ မ်က္ရည္ေတြ လူးက်ံခဲ့ၿပီ”
ဟူ၍ သူ႔၀တၳဳကို အဆံုးသတ္ထား သည္။

“မ်က္ရည္ေတြလူးက်ံခဲ့ၿပီ”ဟု က်ံကို ေသးေသးတင္ က်ံျဖင့္ တမင္ေရး ထားသည္။ ဆိုခ်င္သည္က သရဖီပန္း ကေလးမ်ားတြင္ မ်က္ရည္မ်ား ေပက်ံ ေနသည္ဟု ဆိုခ်င္သည္။ ယပင္းနသတ္ က်န္ဟု ေရးက သရဖီပန္းမ်ားတြင္ မ်က္ရည္မ်ား က်န္ခဲ့သည္ဟု အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္ေနမည္။
ဆရာမက...
“ဒီ၀တၳဳကို နႏၵာလႈိင္က ၀ယ္သြားတယ္ ဆရာ၊ ခုထိေတာ့ ႐ုိက္သံ မၾကားေသးဘူး၊ ႐ိုက္ရင္လည္း တေပါင္းလ ပခန္းပဲြကို သြား႐ိုက္မွ ျဖစ္မွာမဟုတ္ လား”ဟု ေျပာပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္က...
“အခု ပခန္းနန္းကို သြား႐ိုက္ရင္ ဆရာမ ၀တၳဳထဲမွာ ေရးထားတဲ့ ပခန္းနန္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ေက်ာက္ေအာင္တဲ့ သူတစ္ေယာက္က နန္းႀကီးကို အသစ္ျပန္ ေဆာက္ေပးတာ သိန္းေပါင္း ၅ ေထာင္ ေက်ာ္ေလာက္ ကုန္သတဲ့၊ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြက ေရာက္ဖူးမွ သိၾကမွာပါေလ” ဟု ျပန္ေျပာလိုက္ပါသည္။

၀တၳဳကို နႏၵာလႈိင္ ၀ယ္လိုက္သည္ ဆို၍ ႐ုပ္ရွင္ အျဖစ္ ဖန္တီးလွ်င္ ခင္ေႏွာင္းေနရာ၌ နႏၵာလႈိင္ပင္ ျဖစ္မည္။ကိုက်ီးညိဳေနရာတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရန္႐ုပ္ ရွင္မင္းသားမ်ားထဲမွ ေတြးၾကည့္သည္။ ေက်ာ္ရဲေအာင္ႏွင့္ အလိုက္ဖက္ဆံုး ျဖစ္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ ဤသည္က ကြၽန္ေတာ္၏ စိတ္ကူးမွ်သာျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment