Friday, March 5, 2010

Shwe Amyu Tay magazine 07

ျပည္လွေဖႏွင့္ ေစာင္းေတာ္ရွင္
Written by ေမာင္သန္းေဆြ (ထား၀ယ္)
Monday, 25 May 2009 04:41

အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္ နာမည္ႀကီးလွေသာ ျပည္လွေဖသည္ ၁၄.၀၃.၁၉၉၀ ရက္ေန႔တြင္ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၌ ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္။
ေဆးကုသရန္ သြားရာမွ ကြယ္လြန္ျခင္း ျဖစ္၏။ ၁၆.၀၃.၁၉၉၀ ရက္ေန႔တြင္ ထိုႏိုင္ငံ၌ပင္ သၿဂႋဳဟ္ခဲ့သည္။ ယခုဆိုလွ်င္ သူ ကြယ္လြန္သည္မွာ ၁၄.၀၃.၂၀၀၉ ရက္ေန႔၌ ၁၉ ႏွစ္တင္းတင္း ျပည့္ခဲ့ၿပီ။ သူတစ္ဦးတည္း ဆိုသည့္ သီခ်င္း ၁၅ ပုဒ္ ခန္႔ရွိမည္။ မွတ္မိသမွ် ျမကေလာင္ေရးသည့္ ဇြဲ သီခ်င္း၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းေရးသည့္ နတ္သွ်င္ေနာင္ သီခ်င္းႏွင့္ ေမ့ပါႏိုင္ သီခ်င္း၊ ဂ်ဴဗလီစိန္ေရးသည့္ နဂါးႏိုင္မင္း သီခ်င္းႏွင့္ မင္းမဟာဂီရိ သီခ်င္း၊ ေရႊျပည္ေအး ေရးသည့္ ခ်စ္မိုးေဆြ သီခ်င္းႏွင့္ ကဥၥန သီခ်င္း၊ စိန္ေ၀လွ်ံေရးသည့္ ပပ၀င္း၀င္း သီခ်င္း၊ ေအ၀မ္းဆရာညႇာေရးသည့္ ေမတၱာဂုဏ္ သီခ်င္း၊ ဂုဏ္ေတာ္ဖြင့္ သီခ်င္းႏွင့္ သု၀ဏၰသွ်ံ သီခ်င္း၊ သဟာယ ဆရာတင္ေရးသည့္ ဂုဏ္ျမင့္သူ သီခ်င္းႏွင့္ မာနရွင္ သီခ်င္း၊ စစ္ကိုင္း ဆရာၾကည္ေရးသည့္ ရွင္သီ၀လိ သီခ်င္း၊ စန္းေသာ္တာ ေရးသည့္ ေရႊတံငါ သီခ်င္းတို႔ ျဖစ္သည္။

သူႏွင့္ အတြဲ ညီလွေသာ ေမရွင္ႏွင့္ တြဲဖက္ သီဆိုေသာ သီခ်င္းမ်ားမွာ ေရႊျပည္ေအးေရးသည့္ ေရွးကုသိုလ္ သီခ်င္းႏွင့္ နန္းေကသီ သီခ်င္း၊ ဂ်ဴဗလီစိန္ ေရးသည့္ ဣႏၵာႏြယ္ သီခ်င္း၊ သဟာယ ဆရာတင္ ေရးသည့္ ဖုတ္သြင္းရထား သီခ်င္းႏွင့္ ခ်စ္မွာလား သီခ်င္း၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းေရးသည့္ သက္ေ၀ သီခ်င္း၊ ေအ၀မ္း ဆရာညႇာ ေရးသည့္ ခ်စ္ဗ်ဴဟာ သီခ်င္း၊ ေရႊတိုင္ညြန္႔ေရးသည့္ ေရွးေရစက္ သီခ်င္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ထူးထူးျခားျခား တင္တင္ေအးႏွင့္ တြဲဖက္၍ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း
ေရးသည့္ ႏြဲ႕မ်ဳိးစံုႏွင့္ ေရႊမင္း၀ံ သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ကိုလည္း သီဆိုခဲ့သည္။ အျခားသီခ်င္းမ်ား ရွိဦးမည္လားဟု မေျပာတတ္ပါ။ ဤသီခ်င္း ဓာတ္ျပားမ်ားမွာမူ
စာေရးသူထံတြင္ ရွိ၍ ေရးႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူထံတြင္ ရွိသည္ဆိုရာ၌ စာေရးသူ ၀ယ္ထားျခင္း မဟုတ္ပါ။ မိဘမ်ားက ႀကိဳက္လြန္း၍ ၀ယ္ထားျခင္း ေၾကာင့္ ရွိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အထက္ပါ သီခ်င္းမ်ားမွ ဂ်ဴဗလီစိန္ေရးသည့္ နဂါးႏိုင္မင္း သီခ်င္းကို ေကာင္းစြာ မွတ္မိေနပါသည္။ ထိုသီခ်င္းမွ-

"+++ ေမးပါမ်ား စကားရတာ +++ သြားပါမ်ား ခရီးေရာက္လာ +++ မအိပ္မေန အသက္ရွည္မတဲ့ +++ ေမာင္ေပါက္က်ဳိင္း နဂါးမင္းရာဇာ+++"

ဟူသည့္ အပိုဒ္ကို ေကာင္းစြာ မွတ္မိေန၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ စာေရးသူငယ္စဥ္က အိပ္ခါ နီးလွ်င္ ထိုသီခ်င္းကို ဓာတ္စက္ ဖြင့္ေပးရသည္။ မဖြင့္ဘဲေနက မအိပ္ဟု ဆိုပါသည္။

"ေမာင္ေပါက္က်ဳိင္း သီခ်င္း ဖြင့္ေပး ဖြင့္ေပး"

ဟူ၍သာ ပူဆာ တတ္သည္။ သို႔ဆိုက ဓာတ္စက္ ဖြင့္ေပးရသည္။ တစ္ခါတြင္ စစ္ေျပးေနစဥ္ ျဖစ္၍ ဓာတ္ျပား မဖြင့္ႏိုင္ေသာ အေျခအေနတြင္ ျဖစ္ရာ မည္သို႔ပင္ ပူဆာေသာ္လည္း မဖြင့္ႏိုင္၍ မအိပ္ဟု ဆုိပါသည္။ စာေရးသူ၏ ဖခင္က

"+++ ေမးပါမ်ား စကားရတာ+++"

အပိုဒ္ကို ဆိုျပရာ

"တူလည္း တူဘဲနဲ႔"

ဟု ေအာ္သည္ ဆိုပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူသည္ ငယ္စဥ္ကပင္ ျပည္လွေဖ အသံကို စြဲေနသည္ထင္ပါသည္။ စာေရးသူ၏ အေဒၚသည္ အသက္ႀကီးမွ သမီးေလး တစ္ေယာက္ ရသည္။ သူသည္လည္း ျပည္လွေဖ အသည္းစြဲျဖစ္ရာ ကဥၥန သီခ်င္းမွ-

"+++ အသားေတာ္ကဥၥန ယဥ္ပါ လွတယ္ +++"

အပိုဒ္ကို ယူ၍ သမီးေလးအား ကဥၥနဟု အမည္ ေပးခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားက ပီပီသသ မေခၚၾကဘဲ ကဥၥနာ၊ ကဥၥနာ ဟူ၍သာ ေခၚၾကရာ စာေရးသူ ညီမေလးသည္ ကဥၥနာဟုသာ တြင္ပါေတာ့သည္။

ျပည္လွေဖကို အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္သာ လူသိမ်ားၿပီး တေယာထိုး ေကာင္းသည့္ ဂီတပညာရွင္ အျဖစ္ လူအမ်ား မသိၾကပါ။ သူသည္ စစ္မႈထမ္း ျဖစ္ရာ နယ္မ်ဳိးစံုသို႔ ေျပာင္းေန ရ၍ နယ္မ်ဳိးစံုတြင္ ခ႐ိုင္ရဲ၀န္တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရေသာ စာေရးသူ၏ ဖခင္ရွိရာသို႔ ၾကံဳလွ်င္ ၾကံဳသလို ၀င္လာတတ္ပါသည္။ ညအိပ္သည့္ အခါမ်ားတြင္ တေယာ ထိုးျပ၍ သူတေယာ ထိုးေကာင္းေၾကာင္း စာေရးသူ သိရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္လွေဖသည္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားလည္း လုပ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ေစာင္းေတာ္ရွင္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား တစ္ကား၌သာ ပါ၀င္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး သူ၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈမွာလည္း တစ္ကားဆို ဆိုသေလာက္ ထူးခြၽန္ ေျပာင္ေျမာက္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္လွေဖႏွင့္ ေစာင္းေတာ္ရွင္သည္ ခြဲျခား၍မရ ျဖစ္သြားသည္။ စစ္ၿပီးေခတ္တြင္ ေအ၀မ္း႐ုပ္ရွင္ အသိုက္ အ၀န္းျဖစ္ေသာ လွ်ပ္စစ္ ႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာေမာင္တင္ယု ႐ိုက္ကူးတဲ့ ကပၸလီ ဇာတ္ကားတြင္ ေမာင္တင္ေမာင္ (ေအ၀မ္း ဦးတင္ေမာင္)ႏွင့္အတူ ပါ၀င္ ႐ိုက္ကူး ခဲ့ေသးသည္ဆို၏။ ကပၸလီ တြင္ သာမန္သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ဦး အျဖစ္သာ ပါ၀င္ခဲ့သည္ဟု လူႀကီးမ်ား ေျပာ၍ သိရ ပါသည္။ ထိုဇာတ္ကားကို စာေရးသူ မၾကည့္ဖူးပါ။ စာေရးသူ အခါေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ၾကည့္ခဲ့ရၿပီး ယေန႔တိုင္ စြဲ၍ တသသ ျဖစ္ေနသည့္ ဇာတ္ကားမွာ ေစာင္းေတာ္ရွင္ ဇာတ္ကား ျဖစ္သည္။

စာေရးသူ၏ အဘိုး တန္ဖဲယားက လက္ပံတန္းၿမိဳ႕တြင္ ေအာင္မဂၤလာ ႐ုပ္ရွင္႐ံုကိုပိုင္သည္။ ႐ုပ္ရွင္႐ံု မန္ေနဂ်ာမွာ စာေရးသူ၏ ႀကီးေတာ္ ေဒၚသန္းခင္ျဖစ္ရာ စာေရးသူတို႔ ႀကိဳက္သည့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဆိုလွ်င္ အလကား ၾကည့္ရ၍ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကည့္ခဲ့ပါသည္။ ႀကိဳက္သည့္ အခန္းကိုလည္း ထပ္ခါထပ္ ခါၾကည့္ေလ့ ရွိသည္။ ေစာင္းေတာ္ရွင္ ဇာတ္ကားသည္ စစ္ႀကီးၿပီးသည့္ သည္ဘက္အထိ ဖလင္မ်ား မပ်က္မစီး ရွိေသးရာ သည္ဘက္ေခတ္တြင္ ျပန္ျပ၍ ေနာက္ဆံုး ၾကည့္လိုက္ ရပါသည္။ အဂၤလိပ္ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားတြင္ (Musical Picture) ဂီတ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား ဟု ရွိခဲ့သည္။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ကားမ်ား၌လည္း ဂီတ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမ်ား အနည္းအပါး ရွိခဲ့ပါသည္။ ျပည္လွေဖ ပါ၀င္ေသာ ေစာင္းေတာ္ရွင္ ဇာတ္ကားကိုလည္း ေတးဂီတ ဇာတ္ကားဟု ေခၚရေပမည္။ ပို၍ ထူးျခားသည္က ရာဇ၀င္ ဇာတျ္ဖစ္ၿပီး ေတးဂီတ ႐ုပ္ရွင္ ျဖစ္ေနျခင္းေပတည္း။ မင္းသား၊ မင္းသမီးမွာ ျပည္လွေဖႏွင့္ ေမရွင္တို႔ျဖစ္ရာ ထိပ္တန္းအဆို ေတာ္ စံုတြဲျဖစ္ေန၍လည္း ပို၍ ထူးျခားသည္။ ဇာတ္၀င္ခန္းတိုင္းမွာပင္ အံ၀င္ ခြင္က် ေတးဂီတမ်ားကို သီက်ဴး ဟစ္ေႂကြးခဲ့ၾကသည္။

ေစာင္းေတာ္ရွင္ ဇာတ္ကားမွာ လူ အမ်ားသိၾကသည့္ ဦးရွင္ႀကီး ဇာတ္လမ္း ျဖစ္၏။ လက္၀ဲ စာေရးဆရာမ်ား ေျပာသကဲ့သို႔ နတ္အတန္းအစား ခြဲသည္ရွိ ေသာ္ ဦးရွင္ႀကီးသည္ အႏွိမ္ခံ ဆင္းရဲသား အလုပ္သမား နတ္တစ္ပါး ျဖစ္၍ သူ႔ အျဖစ္မွာ ေၾကကြဲစရာ ေကာင္းလွသည္။ ထိုစာေရးဆရာမ်ား ေလသံႏွင့္ပင္ ေျပာရလွ်င္ ေမာင္ရွင္၏ အေမျဖစ္သူက သား ျဖစ္သူ ရွင္ျပဳရန္ ေငြရွာအသြားတြင္ သူ႔ အစ္မေငြရွင္ျဖစ္သူက ဓနရွင္ပီပီ ေငါက္ထုတ္လိုက္၏။ ေမာင္ရွင္မွာ အေဒၚျဖစ္သူ အေပၚ စိတ္ကြက္သြားေလ၏။ သူတို႔ ဆင္းရဲသား သားအမိမွာ မ်က္ႏွာငယ္ႏွင့္ ျပန္လာခဲ့ၾကသည္။ ေမာင္ရွင္သည္ သူ႔ကိုယ္သူ အားကိုးကာ ေလွထိုး လိုက္၍ ေငြရွာသည္။ ေငြရလွ်င္ သူ႔အေမ၏ ဆႏၵ အတိုင္း ရွင္ျပဳမည္ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ထင္းခုတ္သြားေသာ ေလွတြင္ အလုပ္သမား တစ္ေယာက္ အျဖစ္ အလုပ္ လုပ္၍ လိုက္ပါသြားေလသည္။

မိန္းမလွကြၽန္း အေရာက္တြင္ ေလွသူႀကီးႏွင့္ ေလွထိုးသားမ်ား အားလံုးက ေမာင္ရွင္ကို ေလွေစာင့္ အျဖစ္ ထမင္းခ်က္ရန္ ေလွေပၚတြင္ ထားခဲ့၏။ သူတို႔ အားလံုး ထင္းခုတ္ သြားၾကေလသည္။ ေမာင္ရွင္ကို မိန္းမလွကြၽန္းတြင္ မိန္းမလွ နတ္မ်ား ႀကီးစိုး၍ လံုး၀ သီခ်င္း မဆိုရန္၊ မတီးမမႈတ္ရန္ မွာခဲ့ေပသည္။ အႏုပညာ သမား ျဖစ္သူ ေမာင္ရွင္သည္ မဆိုပါႏွင့္၊ မတီးပါႏွင့္ ဆိုကာမွ တစ္ေယာက္တည္း က်န္ခ်ိန္တြင္ သူ ၀ွက္၍ ယူလာေသာ လက္စြဲေတာ္ ေစာင္းေလးကို ထုတ္၍ တီးပါေတာ့သည္။ သာယာလွပေသာ ပတ္၀န္းက်င္ အေနအထားေၾကာင့္ သူ႔ အသည္းႏွလံုးထဲမွ ဂီတမ်ားကလည္း ႏိုးၾကား ထြက္ေပၚ လာခဲ့ေလသည္။ ေစာင္းကို သူ တီးခတ္၍ သီခ်င္း ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ မိန္းမလွ ကြၽန္းေစာင့္ နတ္သမီးေလးမ်ားသည္ ေပၚလာကာ ေမာင္ရွင္၏ ဂီတတြင္ နစ္ေမ်ာ သြားၾကသည္။ ၀ိုင္း၍လည္း ကခုန္ၾက၏။ ထင္းခုတ္ေနစဥ္ ရက္မ်ား အတြင္း ေန႔တိုင္းပင္ ေမာင္ရွင္၏ ဂီတျဖင့္ နတ္သမီးမ်ား ေပ်ာ္ပါး ေနၾကရာ သူတို႔သည္ ေမာင္ရွင္ကို စြဲလမ္းႏွစ္သက္ ေနၾကေတာ့သည္။ သို႔ႏွင့္ ထင္းခုတ္ ကိစၥၿပီး၍ ေမာင္ရွင္တို႔ ေလွျပန္ အလွည့္တြင္ နတ္သမီးေလးမ်ားက ေလွကို မထြက္ႏိုင္ေအာင္ ဆြဲထားၾကသည္။

ေလွသူႀကီးသည္ သူတို႔ထံုးစံ အတိုင္း ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ေလွမထြက္ႏိုင္သည္ကို မဲခ်ရာတြင္ ကံဆိုးသူ ေမာင္ရွင္ မဲက်ေလေတာ့သည္။ ေမာင္ရွင္အား အရွင္ လတ္လတ္ေရတြင္ ခ်ရစ္ကာ သူတို႔ ေလွထြက္သြားေတာ့သည္။ နတ္သမီးကေလးမ်ားက ေမာင္ရွင္အား ေပြ႕ယူကာ ကြၽန္းေပၚသို႔ ေခၚသြားၾကသည္။ ေမာင္ရွင္သည္ အရွင္လတ္လတ္ နတ္ျဖစ္သြားသည္ဟု အဆိုရွိ၏။ ဦးရွင္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတၱိ အက်ဥ္းမွာ ဤမွ်သာျဖစ္၏။

ေမာင္ရွင္သည္ ဦးရွင္ႀကီး ဟူေသာ ဘြဲ႕ကိုယူ၍ နတ္ျဖစ္ခ်ိန္တြင္ ငါးပါး သီလ ထိန္းသိမ္း၍ သက္သတ္လြတ္ စားသည္။ သူ႔ကို ပသရာတြင္ သက္သတ္ လြတ္မ်ား ျဖစ္ေသာ အုန္း၊ ငွက္ေပ်ာ၊ ေကာက္ညႇင္း(သို႔မဟုတ္) မုန္႔ဆန္း၊ ၾကံ၊ ထန္းလ်က္ခဲ စသည္မ်ားျဖင့္သာ ပသရ သည္။ ၀ါတြင္း ဆိုလွ်င္ ညေနဘက္ မတင္ရ၊ မနက္အ႐ုဏ္တြင္ တင္ရသည္။ ျမန္မာ အမ်ားအျပားပင္ နတ္ကိုးကြယ္သူ ျဖစ္ေစ၊ မကိုးကြယ္သူျဖစ္ေစ ၀ါ၀င္ ၀ါထြက္၌ ဦးရွင္ႀကီး တင္ေလ့ ရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္ ေအာက္ပိုင္းတြင္ျဖစ္၏။

ဦးရွင္ႀကီး ဇာတ္လမ္းကို ေစာင္းေတာ္ရွင္ အမည္ျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ေသာ အခါ ေမာင္ရွင္ အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္သူ ျပည္လွေဖသည္ အေဖာ္မ်ားႏွင့္ မိန္းမ လွကြၽန္းညိဳသို႔ လုိက္သြား လို၍ မိခင္ မုဆိုးမႀကီး(ေဒၚဂ်မ္းစိန္)အား ခြင့္ေတာင္းရာ ပထမ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရ၍ စိတ္ အညစ္ႀကီး ညစ္ခဲ့သည္။ ေနာက္မွ သားကို အလို လိုက္ရၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ေပး၏။ ဤတြင္ ျပည္လွေဖ(ေမာင္ရွင္)သည္ ေစာင္းကိုပိုက္၍-

"+++ ေမြးမိခင္ ဘယ္လိုတားေပမယ့္ +++ ေမ့သားျဖင့္ လိုက္ေတာ့မယ္+++"

အစခ်ီ ဗံုေထာက္သံေတးကို သီက်ဴးသည္ကို သတိရေနပါသည္။ သူ၏ သီက်ဴးသံ ၾကားသည္ႏွင့္ ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္မွာ ရႊင္ျမဴး တက္ႂကြ ေနၾကသည္။ သူ႔အမူအရာကို ၾကည့္ရသည့္ ႐ုပ္ရွင္ ပရိသတ္သည္ပင္ သူႏွင့္အတူ ျမဴးထူး ေပ်ာ္ရႊင္ေနသည္ဟု ခံစားမိၾကရသည္။

႐ုပ္ရွင္ထဲတြင္ ေမာင္ရွင္၏ အစ္ကို ၀မ္းကြဲ ေမာင္ေအာင္ဟူသည့္ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္႐ုပ္ကို ဖန္တီးထားသည္။ မိခင္ျဖစ္ သူက သူ႔သားကို စိတ္မခ်၍ ေမာင္ ေအာင္ကို အတန္တန္ အပ္ေနသည္မွာလည္း ေနာင္ျဖစ္ေပၚမည့္ အေရးအတြက္ ဇာတ္နာေအာင္ ဖန္တီးေနျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ မိန္းမလွကြၽန္းသို႔ ေရာက္သည့္ အခါ ကြၽန္းညိဳရွင္၏ သမီးျဖစ္သူ လူေယာင္ ဖန္ဆင္းထားေသာ နာနာဘာ၀ ေမရွင္ႏွင့္ ေနာက္ဆံုး ခ်စ္သူဘ၀ ေရာက္ၾကရသည္။ ႐ိုးသားလွေသာ ေမာင္ရွင္ကို ေမရွင္က မိန္းမေနာက္ပိုး ပိုးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္၏။ ထိုဇာတ္ကားမွ ေမရွင္ ရက္ကန္းခတ္ရင္း သီဆိုသည့္ သီခ်င္းမွာ ေရွးသီခ်င္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေကာင္းလြန္း လွ၍ ယေန႔တိုင္ စြဲေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ စာသားကို မမွတ္မိသျဖင့္ သီခ်င္းသံကိုလည္း ေဖာ္ျပ၊ ေခၚမျပႏိုင္ေတာ့ပါ။ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္မက ရွိေပၿပီ။ ေမရွင္ႏွင့္ အခ်ီအခ် သီဆိုၾကသည့္ ဇာတ္၀င္ ေတးသံသာမ်ား ကလည္း ျမင္ရ၊ ၾကားရသူတို႔ကို ဘ၀င္ စြဲၿငိေစခဲ့ပါသည္။

မင္းသမီးဆို- "+++ ေလာကီဘံု အတြင္း၀ယ္ မကင္းၾကတဲ့ ကာမဂုဏ္ရယ္ +++ ေမာင္ရဲ႕အာ႐ံု ငါးသြယ္၀င္စားလို႔ျဖင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္ပါတယ္ +++ ျမင္ျမင္ခ်င္းကြယ္ စိတ္တြင္းကရယ္ ေမတၱာရွိသူ ကေလးမွာ မခ်ိေတာ့တယ္+++"

မင္းသားဆို- "+++မ... ဆိုရင္ မုန္းတယ္ +++ ေလာင္းဘုန္းျမတ္ သူေတာ္စင္ႏွယ္ +++ ႐ုပ္ဆင္းေခ်ာသူ ကေလးရယ္ +++ ၁၅၀၀ နဲ႔ မခ်စ္၀ံ့ပါတယ္ +++ ေရွာင္ၾကဥ္တိမ္းကာ စိတ္ထိန္းရတယ္ +++ ခင့္ကို စိမ္းရင္ ဒုကၡၿငိမ္းလိမ့္မယ္+++"

အစရွိသည့္ စံုတြဲသီခ်င္းကို ယေန႔တိုင္ မေမ့ႏိုင္ပါ။ ေမရွင္မွာ မိန္းမက စတင္ ပိုးပန္းရသူ အျဖစ္ႏွင့္ မိန္းမ ဆိုလွ်င္ ေၾကာက္ေနရေသာ ျပည္လွေဖ၏ ေယာက်္ား အျဖစ္ကလည္း ဇာတ္လမ္းအရ ပို၍ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ျဖစ္ရပံုကို အခ်ီအခ် သီခ်င္းမ်ားက ေပၚလြင္ေစခဲ့သည္။

ဇာတ္၀င္ခန္း တစ္ခုမွ ေရႊလသာသည့္ ညကာလ ဆိတ္ၿငိမ္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ ေမာင္ရွင္(ျပည္လွေဖ)တစ္ဦးတည္း ေစာင္းႏွင့္ အတူ သီဆိုလိုက္သည့္ ေတးသံကို ၾကားရသည့္ စာေရးသူမွာ ထိုဂီတ၏ ၾကည္ႏူးေစမႈကို ယေန႔တိုင္ သတိရေနပါသည္။

"(+++ ဖိုးေရႊလမင္းက ထိန္၀ါ ၾကည္ႏူးဖြယ္ +++ ျမင္ရတဲ့သူမွာ+++)၂

အစခ်ီ ေတးသံ၏ သာယာမႈေၾကာင့္ပင္ ၾကားရသူတို႔ အဖို႔ ေတးဂီတ ဇာတ္ကား အျဖစ္ ပိုမိုပီျပင္လာသည္ဟု ထင္ျမင္ၾကရသည္။ ဇာတ္လမ္း အရ ေနရပ္သို႔ ျပန္ရန္ ေလွထြက္သည့္ အခါ ေလွထြက္၍ မရ ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ ကံဆိုးသူ၊ ကံေကာင္းသူ မဲႏိႈက္ရာ ကံဆိုးသူ ေမာင္ရွင္ (ျပည္လွေဖ)မွာ ေရစာေကြၽးရန္ ျဖစ္လာသည္။ မ်က္စိသူငယ္၊ နားသူငယ္ျဖင့္ ေယာင္လည္လည္ ျဖစ္ေနရွာေသာ ေမာင္ရွင္ (ျပည္လွေဖ)၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈမွာ ထူးျခား လြန္ကဲစြာ သ႐ုပ္ေဖာ္ ျပရျခင္း မဟုတ္ဘဲ ၾကည့္ျမင္ရသူတို႔ ႏွလံုး ယူက်ဳံးမရ ခံစားၾကရသည္။ ဤျဖစ္ရပ္ကိုပင္ နတ္ျဖစ္ေသာ အခါ ေစာင္းကို ပုိက္၍ သိဂၤါသံျဖင့္ ဇာတ္ေၾကာင္း ျပန္ေလေသာ အခါ ပို၍ပင္လြမ္း စရာေဆြးစရာ ျဖစ္ၾကရသည္။

"သည္ကြၽန္းညိဳက ေလွကို ဆြဲထား၊ ေလွမသြားေသာ္၊ ေမ့သားအတြက္ ေလွမ ထြက္ဟု၊ စြဲခ်က္တင္ကာ၊ သားသက္လ်ာကို၊ ေရမွာခ်၍၊ ဘ၀ ေရွးကံ၊ ၀ဋ္ေႂကြး ငယ္ဖန္၊ ခႏၶာအသစ္၊ လူစင္စစ္က၊ နတ္ျဖစ္ရၿပီတဲ့၊ နတ္ျဖစ္ရၿပီ..."

ဟု မိခင္ႀကီးအား ကိုယ္ထင္ျပ၍ ဆိုေလသည္တြင္ ၾကည့္ရသူ၊ ၾကားရ သူတို႔မွာ ႏွလံုး စိတ္၀မ္း မရႊင္လန္း႐ံု သာမက ငိုၾက၊ ႐ိႈက္ၾကရသူမ်ားပင္ ရွိပါသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ အဆိုေတာ္ႀကီး ျပည္လွေဖသည္ ေစာင္းေတာ္ရွင္ ဇာတ္ကား တစ္ကား တည္းျဖင့္ပင္ အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္ မင္းသားေကာင္း တစ္ဦးအျဖစ္ ေျပာင္ေျမာက္စြာ စြမ္းေဆာင္ခဲ့ေလသည္။

ျပည္လွေဖသည္ မင္းသား ျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ ႐ုပ္ေခ်ာလွသူ တစ္ဦး မဟုတ္ပါ။ ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ မ်က္ႏွာတြင္ ေက်ာက္ေပါက္ရာ ေရးေရးလည္း ရွိေသး၏။ သို႔ေသာ္ ထုိစဥ္က အျဖဴအမည္း ႐ုပ္ရွင္ကားတြင္ မိတ္ကပ္ လူးထားသျဖင့္ မသိရျခင္း ျဖစ္၏။ အသံေၾကာင့္ မင္းသား ျဖစ္ရသူ ျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈကလည္း ေျပာင္ေျမာက္၍ ျဖစ္၏။

တစ္ခါက ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦး၀င္းဦး၏ အိမ္မွ ၀ိုင္းတြင္ ဆရာျမသန္းတင့္ႏွင့္ မင္းေက်ာ္တို႔ ရွိေနၾက၏။ ေရွးေခတ္ အဆိုေတာ္ အေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျပာၾကရာတြင္ မင္းသားႀကီးက ဥၾသဘေသာင္းႏွင့္ ျပည္လွေဖတို႔သည္ အမွန္တကယ္ အသံေကာင္းလွသူ မဟုတ္၊ အသံၾသၾသႏွင့္ သူ႔ေခတ္ႏွင့္ သူ နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္ ျဖစ္ၾကရသည္။ ခင္ေမာင္ရင္၏ အသံကလည္း ညႇစ္၍ ဆိုရေသာ အသံျဖစ္သည္ဟု ေ၀ဖန္ပါ သည္။ စာေရးသူက

"ခ်စ္ဒုကၡႀကီး ဦးဘညြန္႔ကေကာ"

ဟု ေမးလိုက္ရာ မင္းသားႀကီးက

"ကြၽန္ေတာ့္အေဖ အသံလည္း ေကာင္းလွတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေအာ္မွ မဆိုႏိုင္ဘဲ။ ခပ္အစ္အစ္ရယ္"

ဟု ေျပာပါသည္။ စာေရးသူက ဆက္၍

"ဒါျဖင့္ ကို၀င္းဦး အသံကေရာ"

ဟု ေမးလိုက္ရာ ဆရာျမသန္းတင့္က

"သူ႔အသံလည္း နဂိုအသံ မဟုတ္ ပါဘူးဗ်ာ။ လုပ္ဆိုေနတာပါ"

ဟု ၀င္ေျပာ လိုက္သျဖင့္ မင္းသားႀကီးက

"မွန္ပါတယ္။ ဆရာျမ ေျပာတာ မွန္ပါတယ္"

ဟု ေျပာ၍ အားလံုး ၀ိုင္းရယ္ခဲ့ၾကရသည္ကို မွတ္မိေနပါသည္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶ တကၠသိုလ္ႀကီးတြင္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၅ ရက္ေန႔၌ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶတကၠသိုလ္မ်ား အစည္းအေ၀းကို ၃ ရက္ ဆက္တိုက္ က်င္းပပါသည္။ စာေရးသူအား ဖိတ္၍ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ထို တကၠသိုလ္တြင္ စာေပပို႔ခ်ေလ့ ရွိေသာ သမိုင္းပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ညြန္႔က စာတမ္းဖတ္ပြဲတြင္ "ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ဗုဒၶဘာသာ မိတ္ဆက္ျခင္း" စာတမ္းကို အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ဖတ္ခဲ့ပါသည္။ ဆရာႏွင့္ ၃ ရက္၊ ၄ ရက္ အတူေနခဲ့စဥ္ အတြင္း ျပည္လွေဖ အေၾကာင္း စကားစပ္၍ ေျပာခဲ့ၾကသည္။ ျပည္လွေဖ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဘ၀တြင္ ဆရာက ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ျဖစ္သည္။ တိုက္တိုက္ ဆိုင္ဆိုင္ပင္ ထိုအခ်ိန္က ျပည္လွေဖ ကြယ္လြန္သည္မွာ ၁၉ ႏွစ္ျပည့္စဥ္ႏွင့္ ၾကံဳေန၍ သူ႔ကို သတိတရျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးခဲ့ရပါေၾကာင္း။


ေမာင္သန္းေဆြ၊ထား၀ယ္၊

ကိုးကားခ်က္

၁။ ခင္ႏွင္းယု၏ ဘႀကီးမိႈင္းႏွင့္ ေစာင္းေတာ္ရွင္ ေဆာင္းပါး၊
၁၉၇၂ ခု၊ မတ္လထုတ္ ႐ႈမ၀၊

၂။ စိန္ေသြး၏ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ျပည္လွေဖ
၁၉၉၁ ခု၊ ေဖေဖာ္၀ါရီထုတ္ ျမ၀တီ၊

၃။ သန္းလိႈင္ ပထမေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းေပါင္းခ်ဳပ္

No comments:

Post a Comment